Pressemelding

Avslutter prøveordning med ekspress-pass

Basert på tilbakemeldingene de siste dagene, har Tusenfryd besluttet å ikke lenger tilby inntil 50 gjester per dag muligheten til å få hurtig adgang til de åtte heftigste attraksjonene i parken.

Et prøveprosjekt denne sesongen var at inntil én prosent av parkens gjester kunne få hurtig adgang til parkens aller heftigste attraksjoner ved å kjøpe et såkalt ekspress-pass. Dette initiativet var basert på konkrete oppfordringer fra våre besøkende gjennom flere sesonger, og vi registrerte også at tilsvarende løsninger har vært etablert over tid innen reiseliv, kultur og underholdning i Norge.

– Vår intensjon var utelukkende å gjennom et småskala prøveprosjekt teste ut om innspillene vi har fått fra et stort antall gjester om en ekspress-løsning faktisk hadde livets rett. Tilbakemeldingene har som de fleste nok har fått med seg vært tydelige. Vi har lyttet til innspillene, og velger nå å ikke gå videre med dette prøveprosjektet, sier markedssjef Erik Røhne Andersen som legger til at man kommer til å fortsette å utforske muligheter med ambisjon om å styrke gjestenes opplevelse fremover.

– Samtidig er det viktig for oss å tydelig understreke at det for vår del naturligvis aldri har ligget noen intensjon om behandle våre kunder ulikt. Vår ambisjon med dette prøveprosjektet var utelukkende forankret i et ønske om å gi våre gjester et mest mulig skreddersydd tilbud, sier Andersen.

Tusenfryd har i år gjennomført hele 70 store og små prosjekter som et ledd i et 3-årig program hvor det totalt investeres 250 millioner kroner i å oppgradere hele parken, herunder etablere temasoner og bygge en rekke nye og spennende attraksjoner. 

– Siden Tusenfryd åpnet for 34 år siden, har vi vært et samlingspunkt for spennende og positive opplevelser for veldig mange. Hit kommer venner, klassekamerater og familier på tvers av sosiale lag og klasser for felles hygge og samhold. Ingenting er viktigere for oss enn nettopp dét. Sesongen så langt har vært helt fantastisk for Tusenfryd. Vi har hatt en enorm pågang, og gjestene våre har åpenbart gledet seg til å igjen besøke oss uten å måtte hensynta korona-restriksjonene. Nå ser vi frem til fortsettelsen av sesongen, og vil gjøre det vi kan for at gjestene våre får en best mulig opplevelse hos oss, sier Andersen.   


For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
Adm. direktør Bjørn Håvard Solli, mobil: 913 24 525, e-post: bhs@tusenfryd.no
Markedssjef Erik Røhne Andersen, mobil: 922 67 788, e-post: erik@tusenfryd.no